Հաճախորդակենտրոն մոտեցում կամ ինսայթ` օպերատորի ՏՏ համակարգերի կենտրոնում
ԵՐԵՎԱՆ, 28 հուլիսի./ԱՌԿԱ/. Այնպիսի միտումները, ինչպիսիք են բաժանորդների փոխգործակցության համար նախատեսված թվային ալիքների թվի ավելացումը, լրացված իրականության հնարավորությունների ընդլայնումը, ձայնային օգնականների, չատ–բոտերի և օնլայն–գեյմինգի ստեղծումը սկսում են թելասդրել նոր պայմաններ հեռահաղորդակցական շուկայի զարգացման համար։ Կապի օպերատորին ընկալելով որպես թվային միջավայր մուտքի միասնական կետ` սպառողներն ակնկալում են, որ նրա ծառայություններն ու պրոդուկտները կբավարարեն իրենց ամենաբազմապլան պահանջմունքները, իսկ ստացված փորձի որակը մշտապես կաճի։ Հետևաբար, օպերատորների նախկին սերվիսային բիզնես–մոդելները, որոնք կենտրոնացած են պրոդուկտային պորտֆելի վրա, դառնում են պակաս արդյունավետ։ Օգտատերերի փորձի կատարելագործման հաջողությունը սահմանում է օպերատորի մրցունակության մակարդակը։
Հաճախորդակենտրոն մոտեցում
Ձգտելով բավարարել հաճախորդի առավելագույն թվով պահանջմունքներն ու որակապես բարձրացնել առաջարկվող պրոդուկտի կարևորությունը` կապի օպերատորները վերափոխվում են` դառնալով թվային ընկերություններ և էկոհամակարգեր, ներդնում են նորարարական տեխնոլոգիաներ։ Հեռահաղորդակցական ընկերությունների նմանատիպ փոփոխություններն ուղղված են շուկայի համար ակտուալ դարձած հաճախորդակենտրոն մոտեցման իրականացմանը։ Այն հիմնվում է հաճախորդների վարքի ուսումնասիրության, ինչպես նաև նրանց գիտակցված և չգիտակցված պահանջմունքների, ինսայթերի վերլուծության վրա։ Արդյունքները դառնում են նոր թվային պրոդուկտի կամ ծառայության գաղափարի հիմքը։
Վերջնական սպառողի դինամիկ փոխվող ինսայթերը խթանում են հեռահաղորդակցական ընկերություններին, որպեսզի նրանք օպերատիվ կերպով թեստավորեն պրոդուկտային հիպոթեզները, ինչպես նաև ստեղծեն սկզբունքորեն նոր թվային ծառայություններ մաքսիմալ կարճ ժամկետներում։ Օպերատորները ստեղծում են ՏՏ բաժիններ Big Data–ի վերլուծության, MVP–ի ստեղծման և ցածր time-to-market–ով նոր, պահանջված թվային պրոդուկտների գործարկման խնդիրների լուծման համար։
Բիլինգային համակարգերի նոր սերունդ
Պրոգրեսիվ օպերատորները, որոնց համար կարևոր է հաճախորդակենտրոն պարադիգմը, գնահատում են ժամանակը, այդ պատճառով նախընտրում են ինքնուրույն մշակել թվային պրոդուկտներ և պատրաստ չեն երկար սպասել, որպեսզի գործող համակարգերը ենթարկվեն լրացուցիչ մշակման։ Ժամանակավոր պարապուրդն անխուսափելիորեն կհանգեցնի բիզնես–հնարավորությունների պատուհանի կորստի։ Այդ պատճառով հիմա հեռահաղորդակցական շուկայի դերակատարները փնտրում են առաջատար ՏՏ համակարգեր և գործիքներ in-house մշակման համար, որոնք կարդիականացնեն իրենց ՏՏ լանդշաֆտը։
Շուկայում փոխվում են ռազմավարական մոտեցումները, օրգանիկ կերպով զարգանում են նորարարական տեխնոլոգիաները։ Այս կապակցությամբ ընկերությունները պետք է յուրացնեն տվյալների նոր ձևաչափեր և կոնտենտի տեսակներ։ Նման խնդիրների լուծման համար կպահանջվի կոնվերգենտային բիլինգային համակարգ, որն ունիվերսալ է կապի և տարիֆիկացիայի բոլոր պահանջված տեսակների համար։ Նայելով դեպի ապագա` կարելի է ենթադրել, որ տեղի կունենա կտրուկ տեխնոլոգիական ցատկ, որը կապված է տվյալների փոխանցման արագության ավելացման հետ` 5G և Network slicing տեխնոլոգիաների համատարած գործարկման դեպքում։ Այս ամենի արդյունքում սպառողների մոտ կձևավորվեն նոր ակնկալիքներ, որոնց օպերատորը պետք է պատրաստ լինի։ Սակայն այս պահին վերլուծաբանները միայն ենթադրում են, թե ինչ կերպ է ձևավորվելու տվյալ ծառայությունների դրամայնացումը B2C շուկայում։ Հետևաբար, համակարգի ֆունկցիոնալիությունը պետք է ճկունորեն հարմարեցվի անհատական սցենարներին, որոնցով օպերատորը կորոշի զարգացնել տվյալ ուղղությունը։ Անհատակացման բաց կետերի առկայությունը կարևոր առավելություն է բիլինգային համակարգի համար։
Հաճախորդակենտրոն ռազմավարության իրականացումը կապված է ժամանակի և ռեսուրսների հետ առնչվող մեծ ծախսերի հետ, քանի որ բջջային օպերատորից պահանջում է զարգացած ՏՏ ենթակառուցվածք և իրավասություն բարձր տեխնոլոգիական պրոդուկտների մշակման ոլորտում։ Այսօր շուկան ուղղված է սպառողական ինսայթերի հետ աշխատանքին, որոնք սրընթաց ավելացնում են նոր, ունիկալ թվային պրոդուկտների և ծառայությունների նկատմամբ պահանջարկը։ Այսպիսով, գործընկերությունը ստանում է էկոհամակարգերի բնույթ, որոնցում հեռահաղորդակցական օպերատորը հանդես է գալիս որպես համակարգող և կառավարում է արտաքին գործընկերների մի ամբողջ շարք։ Բոլոր այդ պրոդուկտները ստեղծվում է համատեղ` օպերատորի ենթակառուցվածքի և ռեսուրսների հիման վրա։ Արդյունքում, բիլինգային համակարգի դերն այս գործընթացում զգալիորեն աճում է։ Բիլինգը դառնում է հաշիվների, սպասարկման և գոյություն ունեցող բոլոր ծառայությունների կառավարման կենտրոն մեկ միասնական կետից, որը միավորում է օպերատորի և նրա գործընկերների բոլոր հնարավոր պրոդուկտները միասնական սակագնային առաջարկի շրջանակում։ Իսկ դա նշանակում է, որ համակարգի սակագնային հնարավորությունները չպետք է դառնան խոչընդոտ նոր, բազմաֆորմատ թվային պրոդուկտների ստեղծման համար։ Չէ՞ որ հենց դրանց բազմազանության շնորհիվ է օպերատորի առաջարկը դառնում գրավիչ բաժանորդի համար, ձևավորում է լոյալություն և դրական փորձ։
Բիլինգային համակարգի սակագնային հնարավորությունները չպետք է դառնան խոչընդոտ օպերատորի համար։
Այսպես, օրինակ Bercut ռուսական մշակողը, որն արդեն ավելի քան 27 տարի հանդես է գալիս որպես տեխնոլոգիական գործընկեր թվային վերափոխման ճանապարհով ընթացող ընկերությունների համար, շուկային առաջարկում է IN@Voice կոնվերգենտային բիլինգային համակարգ բիզնեսի դրամայնացման և թվային էկոհամակարգերի զարգացման համար։
IN@Voice–ն օպերատորներին հնարավորություններ է ընձեռում` ունիվերսալ տարիֆիկացիայի (այդ թվում`5G նոր սերնդի ցանցը), լոյալության ծրագրերի օգտագործման և բաժանորդների ու գործընկերների հետ որակյալ փոխադարձ հաշվարկների իրականացման համար։ IN@Voice–ի շնորհիվ բաժանորդները ստանում են ունիկալ առաջարկների ընտրության հնարավորություն` ելնելով սեփական պահանջմունքներից միասնական սակագնային պլանի շրջանակում։
Մշակման ապագան
Ինչպես նշվել է ավելի վաղ, հաճախորդակենտրոն ռազմավարությունը պահանջում է շուկայում նոր, թիրախային պրոդուկտների ներկայացման բարձր արագություն։ Նոր, թվային պորդուկտների թողարման բարձր տեմպեր ապահովելու համար ընկերություններն ավելի վաղ պարտադիր պետք է ունենային բարձր որակավորմամբ in-house մշակողների մեծ հաստիք։ Այսօր ՏՏ շուկան հեռահաղորդակցական ընկերություններին առաջարկում է մշակման ժամանակակից գործիքներ` հարթակային լուծումներ, որոնք թույլ են տալիս սեփական ուժերով ստեղծել MVP, փորձարկել պրոդուկտային հիպոթեզներ և գործարկել թվային պրոդուկտներ` ցածր time-to-market–ով։ Եվ այս ամենն` առանց նեղ մասնագիտական պրոֆեսիոնալների ներգրավման։ Նման գործիքի օրինակ է HIP Bercut (Hybrid Integration Platform Bercut) հիբրիդային ինտեգրացիոն հարթակը։
HIP Bercut–ը պատրաստի գործիքների լայն հավաքածու է, որը նախատեսված է in-house բարդ, բարձր ծանրաբեռնվածությամբ, թվային պրոդուկտների ստեղծման և պորդուկտային հիպոթեզների թեստավորման համար` միանգամից մի քանի մոտեցումների կիրառմամբ` no-code, low-code, pro-code։
Web կամ drag-and-drop պարզ ինտերֆեյսի օգտագործումը (no-code կամ low-code) նվազեցնում է բարձրակարգ ՏՏ մասնագետների ներգրավման անհրաժեշտությունը, խնդիրներից կարող են գլուխ հանել junior կամ middle մշակողները (վերլուծաբաններ, պրոդուկտ–մենեջերներ կամ մարկետինգի աշխատակիցներ)։ ՏՏ ոլորտի պրոֆեսիոնալները կարող են կենտրոնանալ բարդ, նորարարական նախագծերի վրա։ Մինչ այդ մարկետոլոգները կկարողանան ստեղծել և հարմարացնել անհամար թվով նոր գաղափարներ հարթակում մշակված պատրաստի բիզնես գործընթացների և միկրոսերվիսների օգնությամբ։ HIP Bercut–ը պահպանում է ցանկացած մշակումներ և թույլ է տալիս դրանք կրկին օգտագործել ապագա նախագծերում, որոնք նպաստում են ընկերության ներսում ՏՏ իրավասությունների շարունակական զարգացմանն ու աճին:
Նորարարությունների աղբյուրներ
Նոր տեխնոլոգիաների և ինսայթերի առաջացումը ստիպում է հեռահաղորդակցական շուկային մշտապես փնտրել նոր գաղափարներ և հնարավորություններ դրանց իրագործման համար։ Դրա համար օպերատորները փորձում են տարբեր ձևաչափեր` ձևավորում են ներքին ինկուբատորներ, ստեղծում են R&D կենտրոններ, ինչպես նաև զարգացնում են համագործակցություն փոքր տեխնոլոգիական թիմերի` ստարտափերի հետ։ Ստարտափերն արագ արձագանքում են շուկայի փոփոխություններին, մշակում են ոչ ստանդարտ, թարմ լուծումներ, ինչը կօգնի հեռահաղորդակցական ընկերություններին զգալիորեն նվազեցնել նորարարական ուղղությունների զարգացմանն ուղղվող ծախսերը։ Միաժամանակ, նման տպավորիչ ռեսուրսներ չունեցող փոքր թիմերը հաջողությամբ կյանքի կկոչեն սեփական գաղափարները` օգտվելով օպերատորի ենթակառուցվածքից։ Նման win-win մոտեցումը փոխշահավետ է կողմերից յուրաքանչյուրի համար։ Միաժամանակ նման մշակողների շրջանում տեղի ունեցող տարատեսակ մրցույթներն օգնում են բացահայտել ներուժը` ունիկալ լուծումների ստեղծման համար և կյանքի ուղեգիր են տալիս երիտասարդ, տաղանդավոր մշակողներին։
HIP Bercut–ի նման հարթակային լուծումները նպաստում են արդյունավետ համագործակցությանը խոշոր թվային ընկերությունների և փոքր ստարտափերի միջև։ Նրանք թույլ են տալիս երիտասարդ թիմերին արագ և հեշտությամբ ստեղծել նվազագույն կենսունակ պրոդուկտ օպերատորի անվտանգ օղակում, փորձարկել դրա աշխատանքը բաժանորդների բազայի որոշակի մասի վրա և հիմնավորել դրա արդյունավետությունն օբյեկտիվ տվյալների և պահանջարկի վերլուծության վրա։ Այսպիսով, ընկերությունը հնարավորություն է ստանում թողարկել մեծ թվով օգտակար թվային պրոդուկտներ` երաշխավորված փոխհատուցվելիությամբ, օպտիմալացնում է ժամանակային և ֆինանսական ծախսերը և զուգահեռ կատարում է կարևոր սոցիալական առաքելություն` օգնելով կայանալ շնորհալի տաղանդներին և նրանց համարձակ գաղափարներին։
Սոցիալական առաքելություն. վերջաբան
Խոսելով ընկերությունների և ռազմավարությունների թվայնացման մասին, որոնք կենտրոնացած են հաճախորդների կարիքների վրա, անհնար է չնշել խորը սոցիալական առաքելության թեման, որի վրա իր գործունեության շրջանակում հենվում է յուրաքանչյուր լուրջ կազմակերպություն։ Հարմարությունը, հարմարավետությունն ու անվտանգությունը ժամանակակից աշխարհում մեծ մասամբ կախված են թվային տեխնոլոգիաներից։ Դրանք ի վիճակի են բարձրացնել մարդկանց կյանքի որակը, բարելավել հարմարավետ միջավայրը և, ինչպես հարթակային ՏՏ պրոդուկտների դեպքում է, բացահայտել առանձին վերցված մարդու տաղանդները։
Թվայնացումը նպաստում է ծառայությունների որակի ապահովմանը, տեղեկատվության ամբողջականությանը, տարբեր տեսակի հայտերի ստեղծման հարմարավետությանը, բաժանորդին կարգավիճակի մասին տեղեկացմանը, գրասենյակներ այցելելու անհրաժեշտության բացակայությանը և այլն: Ըստ էության, թվային ծառայությունների օպերատորներն ամեն օր լուծում են միևնույն սոցիալական նշանակություն ունեցող հարցը` «Ո՞ր պրոդուկտը կամ ծառայությունը կարող է բարելավել մարդկանց կյանքի որակը, օգուտ բերել հասարակությանը»։ Միաժամանակ յուրաքանչյուր հեռահաղորդակցական ընկերություն հավատարիմ է կարևոր առաքելությանը, որն ընկած է իր գաղափարախոսության հիմքում։
«Հեռահաղորդակցական բիզնեսի թվայնացման հարցով տեխնոլոգիական գործընկերոջ խնդիրն է տրամադրել օպերատորին անհրաժեշտ ամբողջ գործիքակազմը, ցուցաբերել լիարժեք աջակցություն պրոֆեսիոնալ թիմի, կուտակված փորձի և փորձաքննության տեսքով։ Կարևոր է ուժեղացնել օպերատորի սեփական հնարավորությունները և բացառել vendor lock-in–ը», – նշում է Bercut–ի զարգացման գծով տնօրեն Եկատերինա Տուկիան։–0–
ԳՈՎԱԶԴ